mandag den 15. august 2011

Grøn er håbets farve


Et dynebetræk i den dejligste grønne farve, viste sig at være tyndslidt ud over det brugelige.
Så jeg rev det i stykker, faktisk i lange, lange strimler og dem blev der dejligt mange af.


Efter lidt sofatid sammen med en hæklenål nr.5, endte det hele lykkeligt med en KÆMPE-oldemorsfirkant.

Den kommer til at leve sit liv, som det vi her i huset kalder en varme-ting-ting, men som jeg ved, at andre kalder en bordskåner :-)

... og den tager ikke mange minutter at lave :-)

8 kommentarer:

Nina sagde ...

TAK! Det er da lige det jeg skal bruge noget af mit nyerhvervede - men tyndslidte og kolonihavelugtende retro-stof til. Dejligt med lidt mandagsinspiration.

Fru Olsen sagde ...

Den er cool.

Over40 sagde ...

Okay det er så lige noget andet en den prøveklud jeg lige har strikket! ( Du kan se den på min blog).
Har ellers længe efterlyst idéer til genbrug af stof...
Så kom endelig med flere gode fif...:o)

Over40 sagde ...

Hej igen. Tjek lige bloggen Cornflower blue. Hun kan noget med at hækle. Find evt. linket på min side...
P.s. Jeg hækler ikke men beundrer.

Merete sagde ...

Super flot ♥♥

Trine F sagde ...

jamen den er da genial, et "lille" nemt arbejde. Har lige selv hæklet et gulvtæppe af lignende strimler.
(Det kan ses på min blog)

Hanne ... sagde ...

Det var så lidt, Nina.

Det synes jeg også, Fru Olsen.

Fat hæklenålen S for sol, det er ikke så svært.

Tak, Merete.

Imponerende tæppe, Trine F.

monikats kreative blog sagde ...

Sikke em god ide, den gemmer jeg lige i min linksamling på bloggen.
Fin blog du har her iøvrigt.
Kh
Monika