torsdag den 21. marts 2013

At se en knap


Denne vinter vil blive husket for sygehusbesøg ad libitum, adskillige luftvejsinfektioner og et vidunderligt bogindkøb, nemlig Ilse Christensens, At se en knap.

Ilse Christensen er grafisk designer og indehaver af en imponerende stor knappe-samling, for i bogen præsenterer hun et udsnit af den, og det udsnit tæller 2500 forskellige knapper!

Knapperne får det fulde fokus i bogen, som udmærker sig ved en ordknaphed, der giver knapperne plads og tvinger læseren til at dykke ned i de detaljer, som Ilse Christensens fotografier viser så fint.
Herlighederne er sat tematisk op og udover de oplagte temaer som Blomster og Læder, så er min favorit  Bagsider!

... og hvilken lykke, når man genkender en knap fra sin egen ydmyge samling :-)
 
Jeg fandt mit eksemplar i Vangsgaard i Aarhus, som altid er et besøg værd, og hvor man får byens bedste Latte.

7 kommentarer:

Maj sagde ...

Det lyder ikke rart med sygehusbesøg.
Det har været en rigtig hård vinter for mange - både børn og voksne!
Men så er det jo godt det er blevet forår :). Selvom det er svært at få øje på nu hvor sneen falder og har lagt sig tykt og tæt derude...

Skøn, skøn knappebog. Jeg elsker knapper, så den var måske værd at sætte på fødselsdagsønskelisten?

Lenn Nielsen sagde ...

Uhh. Det lyder lidt som da man var barn og fik lov til at hælde hele mormors samling ud på køkkengulvet...!
Vi kunne få timer til at gå med det...!

Hanne ... sagde ...

Det går den rigtige vej, Maj - og du kan roligt ønskedig den bog, den er dejlig :-)

At kikke på knapper er en meenskeret, Lenn ;-)

Unknown sagde ...

Den bog må jeg eje ;)Tak for tippet. Hilsen Majken,
passions-frugt.blogspot.dk/

Hanne ... sagde ...

Velbekomme og du kan roligt glæde dig, Majken :-)

Anette Elbrønd Schmidt sagde ...

Hej Hanne.
Det er vist en bog jeg må kigge lidt nærmere på ;-) jeg har også selv ret mange knapper, de fleste har jeg fået foræret, eller købt i genbrugsbutikker eller på loppemarkeder. Der er nu noget med de knapper - det har jeg også opdaget, når mine håndarbejdselever roder i knapkassen... Herligt!
KH Anette

Hanne ... sagde ...

Knapper er vidunderlige, Anette - og den bogen er dejlig!