tirsdag den 10. februar 2015

At tage til genmæle



Som samler, kan man godt føle sig lidt klemt i en Ryd-op-smid-væk-verden, hvor man endda laver tv-udsendelser om mennesker, der får hjælp til at rydde op og smide ud.

Derfor tager Samler 1 her nu til genmæle med dette broderi, som på et tidspunkt blive forstykket til en pude, der får hæderspladsen i vores sofa.
Hvis ingen samler, er der intet at finde på lofter og i kældre, eller på loppemarkeder for den sags skyld - og museernes samlinger ville være noget blodfattige. Så jeg samler videre med oprejst pande og god samvittighed.

Inspirationen til selve broderiet og dets farver er hentet i de religiøse, broderede citater, som en gang hang på væggen i mangt et fromt, arbejdsomt hjem - og alle materialerne er selvfølgelig genbrug :-)

12 kommentarer:

Karen Bente sagde ...

HELT enig, Hanne. Sejt broderi :)

Livsglimt sagde ...

Jeg er mest på "det andet hold", men du har ret og det er et skønt broderi :-)

Livsglimt sagde ...

Jeg er mest på "det andet hold", men du har ret og det er et skønt broderi :-)

Hanne ... sagde ...

Ja, ikke, Karen Bente?

Jeg rydder også op, Livsglimt, det skal til, men jeg samler også af hjertens lyst :-)

Anonym sagde ...

Tak, hvis man må låne dit statement - kunne passende hænge på døren til 'mit' værelse med garnlager og andet godt :)

Hanne ... sagde ...

Du låner bare, anonym, det tjener jo et godt formål, kan jeg se ;-)

Eva sagde ...

Det er et skønt broderi. Samlere skal der til. Men der skal jo også "opryddere" til, så der kan blive noget til loppemarkeder. Sådan kan man supplere hinanden ;)

Hanne ... sagde ...

Lige præcis, Eva, eller som man sagde på landet: Efter en samler, kommer en spreder osv.

Margith sagde ...

Helt enig, at samle er nærmest blevet et fy ord :-) bare fordi man har hang til stof og lopper og garn og og og.

Hanne ... sagde ...

Vi samler i trods, Margith ;-)

pernille sagde ...

Jeg har lige broderet et fint skilt i dmc på hør med teksten: This is not junk, its a collection

Hanne ... sagde ...

Godt citat, Pernille :-)