fredag den 1. april 2011

Fridags-tulipaner


På Ingerslev - oppe ved Johns Blomster - stod der en kasse med maaange tulipaner m. løg og efter lidt handlen frem og tilbage blev den min.
Udpakningen viste, at der var 88 stks, så hele huset er fyldt op med smukke, dobbelte, gul-orange tulipaner i vaser, i glas og både med og uden løg på.
Min snedige plan går på at løgene bliver sat i tulipanbedet, når den tid kommer, for den farve tulipaner kan jeg ikke få nok af .

I haven pibler det op allevegne, og de tulipanløg jeg ikke fik i jorden i efteråret, og som i vinterferien blev smidt i en kapilærkasse sammen med lidt pottejord, ser ud til at klare sig udmærket. Så ved jeg det!

Vores efteråret bød på udfordringer af den uplanlagte og langvarige slags, så den der nødvendige gennemgravning af tulipanbedet, den blev ikke til noget.
Det lader tulipanerne til at være fuldstændig ligeglade med, for de kæmper sig tappert op gennem ukrudt,  små jordbærplanter og hvad har vi.
Hvor er de velkomne, og hvor jeg glæder mig til de springer ud.

3 kommentarer:

unikarina sagde ...

Åh jeg ELSKER tulipaner. Må vist over efter en buket...
Nyd tulipanerne og weekenden

Margith sagde ...

Hvor er de flotte. Et godt køb.

Hanne ... sagde ...

Både tulipaner og week-end er blevet nydt for fulde gardiner, unikarina.

Det er de - og det var det, Margith :-)