søndag den 22. december 2013

Det går ikke uden grønt


Efter jeg i efteråret var på Finders keepers i Aarhus svor jeg, at jeg skulle have mig et stykke vinterovertøj, som hverken var sort, gråt eller marineblåt! 
I mange år har jeg haft en grøn eller en rød frakke til at skifte med, og omringet af lutter mørke vinterfrakker blev jeg klar over, at det var jeg var nødt til at have igen.

Det er så ikke fordi stofbutikkerne bugner af frakkestoffer i andet end - surprise - sort, grå eller marineblåt, men til sidst lykkedes det, og mønsteret er også på plads, selv om det skal forlænges en 15 cm penge og jeg er i tvivl om, hvorvidt, der skal hætte eller krave på.
Nu har syersken noget at fornøje sig med i juledagene og når sneen lægger sig over mark og mose, vil jeg byde den velkommen i en ærtegrøn, prikket frakke - måske endda med orange eller gult for!

5 kommentarer:

Ulla Røjkjær sagde ...

Selvfølgelig skal du da have en grøn frakke Fru Hanne. Og med orange foer hvis jeg må komme med forslag. Orange er nemlig en af yndlingsfarverne hos mig.. Og det var ikke for at give et hint til et enkelt ærme for du har helt frie hænder;)

Hanne ... sagde ...

Jamen du kunne sagtnes gå hen og få ret, Ulla, for der er orange foer på lager - og sørme også orange ærmestof ;-)

Helle D sagde ...

Jeg stemmer for PINK foer! ;-) Glædelig Jul Hanne :-)(jeg EEELSKER min julesok!- også selvom der endnu ikke er pakker i den!)

Ulla Røjkjær sagde ...

Uh hvor jeg glæder mig..

Hanne ... sagde ...

Godt at høre, Helle D.

;-) Ulla