mandag den 16. december 2013

Når genbrug er rigtig godt


Alberts karriere med genbrugstøj startede med, at han overtog min fars car-coat og bryllupshabit.
Begge dele har han endnu og de fik sammen hans øjne op for alle de fantastiske stykker herretøj, som man kan plukke for en slik rundt om i genbrugsbutikkerne.
Det er mig, der plukker, og jeg ved, hvad han vil have, så da jeg faldt over en Prince of Wales-ternet, engelsk habit i smalt 60´er-snit og ren uld, slog jeg til. Hele 80,- kr måtte jeg have op af lommen for at få den med hjem - og den er endda næsten ikke brugt. Habitten passer ham smukt og nu, da den har været en tur omkring renseriet, er den så god som ny.

Det største kup jeg til dato har gjort til Albert, var da jeg fandt en sort, ubrugt cashmerejakke fra Joop til 25,- gode, danske kroner. Da dansede jeg ballet hen ad fortovet på vejen hjem og Albert ligner en million i den!

Jeg fortsætter min afsøgning af stativerne med herretøj, for der kan jeg svælge i smukke detaljer, dejlige stoffer og godt håndværk samtidig med at sønnen for små penge kan få suppleret garderoben med kvalitets-tøj. Det er ren win-win :-)

5 kommentarer:

mette sagde ...

dejligt at gøre gode kup - så må der danses ballet :)

Hanne ... sagde ...

Helt bestemt, Mette.

Margith sagde ...

Hele konceptet gen er et hit :-)

Margith sagde ...

genbrug

Hanne ... sagde ...

Enig, Margith.