onsdag den 17. oktober 2012

Gult og grafiske mønstre



Først scorede jeg den rustorange væglampe med den knaldgule ledning, og jeg tror absolut den er i familie med den karryfarvede Fog og Mørup-lampe, som vi har hængende over vores spisebord.

Så fandt Sune det vilde stof med karryfarvede flerkanter på mørkegrå bund og lystige, hvide striber.
Nu er det mit, og både stof og lampe kunne have stået på min mors indkøbsliste til hendes ungkarlepigehybel anno 1954.


Lørdag fandt jeg så to små skåle med striber i gult, gråt, sort og grønt - og dem står der bestemt også 50´erne på.

Stof, lampe og skåle gør mig glad i låget og så forlanger jeg egentlig ikke mere - lige nu :-)

2 kommentarer:

lis sagde ...

Det er altså så cool, fantastisk inspirerende

Hanne ... sagde ...

Præcis, Lis og jeg kunne godt fine på at omsætte de karry-gule mangekanter til stramaj!