lørdag den 27. oktober 2012

Nogen gange skal man bare gøre, som der står i opskriften


... og i Claus Meyers opskrift på Kanelsnurrer står der, at dejen skal æltes 2x20 minutter.
Det lyder vildt tænkte bagerinden, men hun gjorde det, og for hulen da, hvor kan det mærkes på dejen. Den er blød, spændstig og fuldstændig perfekt som gær-kage-dej og er røget direkte ind på vores Top-3 liste for hjemmebag.

Der hvor bagerinden så IKKE gjorde som der stod i opskriften, var da hun kom til snurreriet.
Hun magtede det simpelthen ikke, så det blev til almindelig Kanelsnegle, men det nægter jeg at tro, at slut-resultatet blev ringere af.

Opskriften står i Meyers Bageri, som jeg elsker, fordi opskrifterne også opgiver æltetid til os der bruger røremaskine!

9 kommentarer:

Kludemutter sagde ...

De smager bare så godt '))
Dejen er lige i øjet.

Yt, som har lidt af dem i fryseren inu.

Anonym sagde ...

Hvis de er lige så gode som Lone Landmands kanelkrøller - ligner til forveksling - er de fantastiske! De skal så vidt jeg husker ikke æltes så længe, til gengæld skal de have god tid til at hæve, men det klarer dejen jo fint selv :)

Hanne ... sagde ...

Godt tip at lægge dejen i fryseren, Yt.

Den opskrift må tjekkes, anonym.

unikarina sagde ...

Mums - jeg har kigget flere gange på den opskrift. Men jeg fatter ikke hvordan de skal snurres... Så måske jeg bare skulle tage den "klassiske" udformining som dig.

Hanne ... sagde ...

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvordan det skal gøres, unikarina, men jeg tror en instruktiv youtube-film ville gøre underværker. Til da, så virker det upåklageligt med The classic :-)

lis sagde ...

ja det er tydeligt at julen rykker tættere på, - kanel, julesokker og den første frost. Ikke fordi man kan naturligvis sagtens spise kanelsnurrer hele året, meeeeen i min verden er kanel nu mest synonymt med jul. Vi glæder os til en prøvesmagning

Hanne ... sagde ...

Du skaql være velkommen, Lis.

Pia Merete sagde ...

Hej Hanne ... Sælger du Liberty stofrester igen en anden gang?

Hanne ... sagde ...

Det gør jeg, Pia Merete, men det bli´r ikke lige med det første, for jeg fik ryddet godt ud i lageret sidst.