torsdag den 6. juni 2013

Mere sommer fra lysbilledarkivet


 
Der kom en kommentar omkring min farfar i går, og før da havde jeg faktisk aldrig tænkt på ham som cool, men det var han måske.
Han optrådte ALDRIG i andet end lange benklæder og skjorte - bemærk ærmeholderne, selerne og den hvide undertrøje - og om sommeren bar han altid det, vi i familien kalder et trillebånd, men som andre vist bare kalder en stråhat.
Her er han med marktingsassistenten på armen og chefen stående med nakken lagt tilbage, og det billede elsker jeg.
Trillebåndet har min far nu og det er i superfin form og lige så stift, som dengang det sad på hovedet af Nonne, som min farfar blev kaldt.


Da jeg nu var i gang med at kikke fars lysbilleder igennem og sigtekornet var stillet ind på havemøbler, faldt jeg over dette billede.
Det er fra min moster og onkels store, smukke have på Fyn og nyd lige de malede havestole.
Jeg tror, vi er til min fætters barnedåb og at de nydelige fruer, sidder sammen med hans meget hyggelige og charmerende farfar.

 ... og de stole gad jeg også godt have :-)

2 kommentarer:

dqpage sagde ...

Gamle fotos er bare guld værd.

Hanne ... sagde ...

Jeps - og dem har vi mange af, takket være min far og hans kamera, Mona Elisabeth.