søndag den 26. oktober 2008

Tagged

etcetera har tagget mig og reglerne er som så:

Link til din tagger
Nævn reglerne i din blog
Fortæl om seks af dine særlige vaner (unspectacular quirks of yours)
Tag seks andre bloggere
Læg besked hos bloggerne om, at de er blevet tagget


  • Jeg ejer ikke nogen som helst form for ordens-gen. Mine sager ligger i bunker, kasser, poser osv og jeg er altid den sidste til at aflevere lister mm. men de BLIVER afleveret. Min mand har en masse ordensgener, så af og til tilbyder han at hjælpe mig med at rydde op..... jeg siger som regel JA TAK !



  • I modsætning til ganske mange andre så kan jeg godt lide stegt lever. Det kan resten af familien IKKE, så jeg får det ualmindelig sjældent. SUK.


  • Min yndlingsmåned er november. Jeg elsker den, for alt det så mange andre hader den for, nemlig regnen, tågen, det uendelige grå, det mørke morgener og det triste, for mennesket lever ikke af solskin alene. November er en stop-op-måned, eftertanke-måned, en måned hvor man konfronteres med sig selv og en måned som er fyldt med håb. Hvis ikke en gang i mellem man stopper op og tænker, men bare lever, så går man glip af noget meget vigtigt. November er nødvendig!


  • Jeg er allergisk overfor, især sportsjournalisters, manglende sproglige viden. At se tv-nyheder sammen med mig, kan være en prøvelse, for jeg brokker mig højlydt over dårlige formuleringer, mangelfuldt ordforråd mm. De mennesker, som lever af at formidle vores allesammens sprog, fra det mest magtfulde medie vi har - tv - burde da som minimum kunne formulere sig korrekt !


  • Jeg er KÆMPEFAN af Radiserne og har en anseelig samling af dels hæfter og bøger, dels Radise-dims som fx. store Radisedukker fra McDonalds og Nuser i sin lille gule flyver bor på mit aldrig ryddelige skrivebord. Jeg kan citere masser af Radise-strips, Nuser er min absolutte helt og det var en trist dag, da Charles M. Schulz lod Radiserne gå ind. Radiserne er iøvrigt forbilledlig oversat til dansk af Ida Elisabeth Hammerich.

  • Jeg zapper helt vildt når jeg snakker. Jeg stryger fra det ene til det andet og nogle finder det endog meget svært at følge mig. Som lærer er jeg nødt til at tage mig sammen, og formulere mig i hele sætninger, så derhjemme ......Jeg tror, det er en arvelig sag, for både min mor og min søster gør det også, hvilket så gør, at vi har stor forståelse for hinandens måde at tale på. Især når min søster og jeg snakker sammen, kan det blive meget syret at lytte til.

Se, der er rigtig mange, som allerede ER blevet tagged, så jeg lader det hermed stå frit for enhver at tage stafetten op.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

hvor dejligt at læse dine vaner/særheder..
og enig november er en nødvendighed...ellers ville min Ditte ikke have fødselsdag, min søster og niecer heller ikke, for ikka at nævne svigerinden og svogeren...jo vi har nok at se til i november her hos os :-)
god november til dig.

et cetera sagde ...

Hanne, det ER ikke kun Hera og Emma der er (sjæle)søstre - vi to er også - mega!
Nu ser jeg aldrig sport - men journalister i nyheder og dag- eller ugeblade - og dårligt sprog - OG manglende tjek af fakta - kan få mig op i det røde felt :-)
Tak for både sjove - interessante - og lærerige - "særheder", iøvrigt!

Hanne ... sagde ...

November-fans er få Anne, men nu er vi 2!
Vi må udveksle "gode" eksempler en dag, etcetera, det må vi altså :-)