onsdag den 27. januar 2010

ENDELIG

Det engelske og danske postvæsen havde rottet sig så voldsomt sammen, at den julegave jeg bestilte 2.12. simpelthen forsvandt undervejs fra England til Harlev.

Heldigvis var afsenderen serviceminded, så de sendte endnu et sæt, som jeg lige har modtaget fra vores frysende postbud.




Deckchair stripes producerer de mest farverige tesktiler i mælkevejen. Jeg fortaber mig gang på gang på gang på gang i deres striber, og da min vævende mor eeelsker striber, bestilte jeg en af deres swatch-pakker til hende.

Her er insipration til de næste 100 duge, og jeg kan næsten ikke vente med at give hende den forsinkede julegave. Hun vil kaste sig sukkende, klukkende og smilende over dem, og når hun kommer hjem, går hun direkte i gang med at line garnruller op.

Jeg ville ønske, jeg kunne købe 2 m. af hver eneste stribe, for mere britisk, sommerlig og festligt bliver det ikke.

Når jeg vinder i lotto, køber jeg et af deres havetelte , for hold da op, som det ville gøre sig i sommerhaven på Helgenæs.

4 kommentarer:

lis sagde ...

Det var dog en pragtfuld bunke striber, du har fået tilsendt. Man længes næsten endnu mere efter en dag på stranden med deckchairs, iste og badebolde, når man ser dem :-)

et cetera sagde ...

Raffineret - og ganske rigtigt meget, meget engelsk :-) Ét af de telte kunne også sagtens gøre sig i en nordjysk landsbyhave ...

Hanne ... sagde ...

De striber sætter øjeblikkeligtsommerdrømmene i gang, Lis.

Jeg ser det for mig, etcetera. Skal vi dele portoen ;-)?

Lenn Nielsen sagde ...

Altså... Den der blå/turkise, der ligger lige oven på den gule, ville da i tørklædeform gøre sig helt fantastisk omkring undertegnedes halsregioner...! Skulle den vævende fra Vejle føle sig inspireret...!