tirsdag den 28. februar 2012

Lørdags-stramaj


I lørdags var jeg i gode koners lag og i håndarbejdskurven havde jeg lidt strik, lidt bøger og så lidt garn og lidt stramajbund, så der var lidt forskellig adspredelse at vælge imellem.

Stramajbunden vandt og mens snakken gik og kaffen og kagerne forsvandt, begyndte jeg endnu et reste-cirkelbroderi.
Garnet er en blanding af ½ tråd Zephyrgarn og så 3 forskellige tynde bomuldstråde. Kombinationsmulighederne er uendelige og man kan pusle på æget Kaffe-maner, til man får lige præcis den nuance frem, som man drømmer om.

Det tynde, tynde bomuldsgarn er rester fra kæden til en dug, som mor har vævet. Jeg broderer lystigt videre, for hun væver på livet løs, så der er flere liflige rester lige om hjørnet.

4 kommentarer:

HelleYvonne sagde ...

Hvor bliver det fint. Smukke farver. Hjemme hos mig ville det nok ende med at blive en fin pude i sofaen :)

laj [tulipan-hygge] sagde ...

rigtig flot ser det ud

dqpage sagde ...

herligt med stramaj - har selv nogle skønne puder fra bedstemødrene ..
hilsen Mona

Hanne ... sagde ...

... og det kan også være de ender på en pude, Trompetrut.

Tak, laj.

Stramaj er vældig undervurderet, monaelisabeth, men jeg gør mit bedste, for at få det hevet ud af glemselen.