mandag den 23. april 2012

Vinder-afsløring

Søndag morgen oprandt og iført morgenhår og godt humør gik chefen i gang med at tælle svar op og tjekke dem.
Lister blev printet ud og der blev tjekket og dobbelttjekket i alle ender og kanter.


Nogle timer senere lå alle rigtige svar - og der var mange - i en skål og spændingen var på sit højeste.



Fødselaren Anton, bedstevennen Sigurd og chefen selv udgjorde det magtfulde triumvirat, mens resten af fødselsdagsselskabet så til med tilbageholdt åndedræt.


Anton trak vinderen af førstepræmien og den gik til FigarineTillykke med det, jeg glæder mig til at se, hvilken taske du vælger :-)

Lørdag luftede jeg muligheden for, at vi ville udlodde en tillægs-gevinst og den fik Sigurd lov til at trække.
Vinderen blev Laura, som nu kan vælge lige den pose af de 10 konkurrence-poser, som hun allerhelst vil have.

... sidst men ikke mindst, så  kommer de rigtige svar her:
Schweiz - the cuckoo-clock, som sgat af Orson Welles i Den tredje mand, Rusland, Japan, Italien, Cuba - og jo det er lidt svært at se, men det ER cigarer.
Spanien - det er Picasso i sin stribede bluse, som står foran et maleri, England, Skotland, Tyskland - pandekagehuset fra Hans og Grete og dermed Brødrene Grimm, Frankrig.

Tusind tak for alle jeres svar - det har været en fornøjelse og vi gør det helt sikkert igen.

9 kommentarer:

Helle sagde ...

tillykke til vinderne ...

hvis den pose med sushi hvis det forestille sushi og du skriver Japan så kommer sushi fra Kina oprindelig derfor skrev jeg Kina ,bare en side bemærkning

HISTORIEN BAG SUSHI

Idéen med sushi stammer fra en gammel kinesisk tradition, hvor man konserverede rå fisk ved at lagre det i ris. Oprindeligt kommer denne tradition fra Tang Dynastiet i Kina, men senere blev blandingen af rå fisk og ris adopteret af japanerne. Der er dog kolossale forskelle mellem det, det oprindeligt var i Kina, og det man udviklede det til i Japan. Den største forskel var, at man i Kina udelukkende brugte risen til opbevaring og konservering af fisken, og spiste dermed kun den rå fisk.

I Muromachi-perioden, 1336-1573, begyndte man at blande eddike i risen, hvilket resulterede i den velkendte syrlige smag af sushiris. På samme tid valgte man, i forbindelse med tilsættelsen af eddike, at springe konserveringsprocessen over, og blot tilberede retten direkte vha. eddike. De efterfølgende århundreder blev brugt på at udvikle vore dages sushi fremstillingsteknikker, hvor der gøres brug af rismåtter. I midten af 1800-tallet kom sushi endeligt til Japans hovedstad, Tokyo, hvor retten i vid udstrækning blev betragtet som en meget billig ret – og dermed opnåede stor popularitet.


http://www.letzsushi.dk/content/sushiens-historie

Anonym sagde ...

Hurra :-) Jeg har længe ønsket mig en taske.
Jeg sender dig en mail

Hilsen Figarine / Vivi

Margith sagde ...

Tillykke til de heldige vindere :-) Jeg havde et fejl gæt, det var ikke Østrig øv :-)

randiglensbo.dk sagde ...

Det var en sjovt konkurrencde at være med i :-)
Tillykke til vinderne!

Randi

Hanne ... sagde ...

Det vidste jeg ikke, Helle, men så blev jeg så klog :-)

Tillykke, Figurine/Vivi vi finder ud af noget.

Ærgerligt, Margith, ærgerligt.

... og tak fordi du havde lyst til at være med, Randi.

Laura sagde ...

Ej, hvor dejligt. Tusind, tusind tak. Det bliver ikke nemt at vælge.
Jeg sender dig lige en mail, men vi ses nok også i Gug, så måske behøver du ikke sende.

Hanne ... sagde ...

Jeg glæder mig til vi ses i Gug, Laura.

violykke sagde ...

Åh jeg havde dem rigtig, tillykke til de heldige, super sjov leg, glæder mig til næste gang :0)

Hanne ... sagde ...

Det havde du, violykke,bedre held næste gang :-)