søndag den 6. maj 2012

For 5 kroner blandede servietter


I går brugte jeg 5 gode danske kroner på en pakke med en lille serviet-samling, som lå helt alene ovre hos naboen.
Øverst lå 3 konfirmand-servietter og der var ikke et tøje tørt, da jeg læste Velkommenversene og
pige-konfirmandservietten er da så tresser-yndig og lyserød som den kan være.


Længere nede i bunken blev der skruet alvorligt op for det nostalgiske blus, for her lå servietter fra al landsens forskellige kroer, cafeterier og Autobahn-Raststeller.
Enten har den oprindelige ejer været vældig meget omkring i både det østjyske krolandskab og i Tyskland, eller også har vedkommende haft gode forbindelser, som nok vidste, hvor man skulle holde ind for at få en Schnitzel mit Pommes på vej ned til Harzen.

I den mere kuriøse ende har vi en serviet fra VIGO pølser og en fra Molslininen med reklame for Castrol GTX olie på. Kom ikke her!

Sjældent har den samlede husstand fået så meget underholdning for en femmmer!

5 kommentarer:

Moster Pips sagde ...

Hvor ville det være fantastisk hvis du kunne få dem lavet som broderier?
Jeg er helt vild med dem:))

Alice M sagde ...

Ihh, det vækker minder...

Jeg har en servietsamling med SÅ mange reklame servietter jeg arvede engang... Den ligger hos mine forældre.

Bl.a. er der reklamer for Faxe - "Flyv mig en faxe fad" inkl. flyver.
Der er også gamle konfirmationsservietter og så en selskabssang -serviet med en masse sange "Rundesang, rundesang .. "Navn" synger den næste sang"...


nå ja, og fra restauranter med to-cifrede telefonnumre :)
Ihh hvor sjovt.

Alice M sagde ...

I øvrigt så tror jeg nok at de der konfirmationsservietter - i hvertfald den med pigen - så sådan der ud helt op i 80'erne.... :) Jeg har i alt fald nogen fra slutfirserne der minder meget om den :)

KirstenK sagde ...

Hvor er de fine...Jeg blev da også helt vildt nostalgisk da jeg så dem...og så for en femmer...helt fantastisk!

Hanne ... sagde ...

HA, moster Pips, det var en god ide :-)

Den Faxe serviet lyder tiltalende, Alice M

Jeg er også så tilfreds med min investering, Kirsten K.