mandag den 14. januar 2013

Lørdags-kup


Chefen og marketings-assistenten var på tur sammen i lørdags.
Først på messe, hvor vi købte skønne stoffer, fine knapper og andet godt, som I nok skal komme til at se mere til og bagefter nåede vi at smutte ind i en genbrugsbutik lige inden lukketid.

Vores mor har i sin ungdom investeret i noget meget stiligt sølvtøj - Cypress - men knivene brød hun sig ikke om, så i stedet købte hun dem fra Rådvads Eton.
De er enkle, soo fifties og med palisanderskaft og vi har stået utallige gange og vasket dem op i hånd, fordi de var forment adgang til opvaskmaskinen.

Jubelen ville ingen ende tage, da genbrugsbutikkens disk afslørede 14 stk. Etonbestik i nærmest ubrugt stand og de fløj op i kurven helt af sig selv.
Det samme gjorde den mørkegrønne tekande, som er engelsk og en håndfuld fine børnebøger plus det løse og alt til priser man under ingen omstændigheder kan klage over.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Fine, fine fund :) Bladmønsteret på tekanden er næsten identisk med mønsteret på det stentøjsstel, jeg 'samlede' i min pure ungdom i 70'erne. Relief hed det, og det bor nu hengemt i en papkasse i 'pulterkammeret'. Bliver helt nostalgisk. Måske skulle jeg sætte det på bordet til næste tamtam i familien....:)
Mandagshilsen Karen Bente

Hanne ... sagde ...

Jeg tror du skal finde Relief frem af pulterkammeret, Karen Bente, helt bestemt.

Anonym sagde ...

Nå er det bestikkets navn? Jeg har arvet bestik til 6, bruger det af og til - og vasker op i hånden...