onsdag den 2. januar 2013

Mig og mit hjælpemiddel


De seneste 6 år har jeg været bedste venner med en ChatterVox, ja faktisk er vi så tætforbundne, at jeg ikke ville kunne passe mit job uden den. Det er Aarhus Kommunes hjælpemiddelcentral som er den venlige udlåner, og jeg skal jævnlig bekræfte at mine stemmebånd virkelig er i en så miserabel forfatning, at jeg stadig er berettiget til at låne den.

Den minder mest af alt om en noget tung bæltetaske af den slags visse turister slæber rundt med, og så er den forbundet til et headset, af den gamle ufikse slags med absolut synlig hoved-bøjle og ditto ledning.
Når jeg har monteret aggregatet, bliver alle mine udgydelser forstærket og smidt ud i rummet via "bæltetasken" på maven, og dermed aflastes mine astma-medicin-forkrøblede stemmelæber - og det er smart!
Efterhånden er skumhætten på mikrofonen er slidt, ja faktisk er den revnet, og onde og ubarmhjertige kursister hævder, at jeg har snakket/råbt den i stykker, men det kan jeg simpelthen ikke tro!

Et nyt år kræver en ny "skumhætte" og jeg har just begået en i den mest vidunderlige, syregule uld, som Kenneth har fået hjem for nylig.
Jeg elsker den farve, og når jeg i morgen frisk og frejdig laver navneopråb kl 8:15, så bliver det med en syregul, hæklet prik hængende lidt til højre for min lille, uanseelige mund - og så tror jeg nok, vi er klar til at tage livtag med 2013!

5 kommentarer:

Margith sagde ...

Godt nytår Hanne!
Måske jeg godt kunne forestille mig at du har talt den i stykker :-)
Ligemeget hvad så er din syregule dut superfin.
Knus.

Anonym sagde ...

Jamen, Hanne da - det er på samme tid hylende morsomt ... Og så slet ikke så sjovt endda. Når det nu er sådan,, så er det nu slet ikke så dårligt med den syregule prik :-)
Godt Nytår fra et cetera

Helle D sagde ...

Spændende om de bemærker den!? Den er cool!

Pernille sagde ...

Jeg synes den er skøn. Den syregule dut :)
Godt nytår

Hanne ... sagde ...

Nå så det kan du Margith ;-)

Jamen den slags følges jo tit ad, etcetera og hvis det kan klares med en syregul klat, så er dte ikke så galt.

Det gjorde den søvnige kursister ikke, Helle D, men jeg er fornøjet.

Me too, Pernille :-)