søndag den 16. november 2008

Nu i sweater



Der er skrevet om islandske sweatere her og her, men jeg synes altså, at dette nisspar anno en gang i 60´erne slår det hele!

Ikke nok med at de har juletræer i nissehue-toppen, men de har altså osse hjemmestrikket islandsk sweater og spencer på. Deres attitude er på en eller anden måde dejlig u-nissesk, jeg mener han har hænderne dybt begravet i lommerne og står i god bredstående stilling og hun har hænderne lige så dybt begravet i sine spencer-lommer - og tjek lige hans ører !

Man kan da kun blive glad af at se på dem :-)

Når jeg skal bruge et broderi, som jeg i den grad er lun på, så scanner jeg det ind inden brug. Så har jeg det nemlig klar til at brodere efter, hvis nu ..... og jeg tror afgjort, at dette par bliver broderet op igen.

6 kommentarer:

Hanne sagde ...

Skøn skøn pude.
Sådan nogen stritører får jeg også når jeg iklæder mig nissehue. Jeg har absolut ikke hatteører, kun i den forstand at jeg aldrig får hatten ned i øjnene:)
Jeg har lige slagtet en sweater magen til den nissedrengen har på. Det kom der mange skønne ting ud af.

Hanne ... sagde ...

Hatteørerne gik også mig forbi, djohanne.

Mette sagde ...

Det par er skønt. Jeg er held vild med både islænder og træ i toppen.

Astrid sagde ...

Dejlig pude og broderi, men jeg er allermest vild med din personlighedsanalyse af de to nisser. Mit blik dvælede lige ved dem lidt længere, så jeg kunne lære dem at kende... :)

Hanne ... sagde ...

Træet i toppen er så fedt, Mette.

Faktisk så pønser jeg på en lille serie, med Nissebroderier, Astrid. For at nissens personlighed har gennemgået en rivende udvikling er meget tydelig i min lille kulturhistoriske samling af nissebroderier :-)

Tina sagde ...

Nøj! HVor er de skønne!!! Jeg er helt solgt!
Lige faldet over din blog, og sikken inspiration!
Ærgeligt der er så langt fra Vanløse til Jylland....
V.h. Tina (ivrig strikker, julesokproducent mm)