mandag den 29. november 2010

Velkommen mandag

Sjældent har jeg da været så glad for et par velmonterede vinterdæk, som da jeg køret til Trapholt lørdag morgen. Det var simplethen bare glat og med en max hastighed på 80 km på motorvejen, varede det en del længere end normalt at nå frem.


Frem nåede jeg og heldigvis for det, for der var jo som sædvanlig både friske udstillere og dejlige kunder.
I år stod jeg i det sidste rum på julemarkedsruten gennem museet og dermed også i et rum med både dejlig varme og dejligt dagslys.
De tildækkede malerier med stregerne på er Trapholts Julekalender og de afstedkom en del kommentarer og gætterier i week-endens løb.


Søndag flyttede jeg plads, så jeg kom til at stå i kik-linien for de julemarkedsgæster, som var på vej ud af Richard Mortensen-stuen og ned til cafeen. Det hjalp lidt på besøgstallene i vores julemarkedsrum og så gav det faktisk også mere god snak :-)


Puderne her blev begge solgt på Trapholt, og broderierne stammer fra den kasse jeg hentede i Kolding. Jeg fortalte den dejlige historie om kassen flere gange i løbet af Julemarkedet, og flere af de besøgende kendte både Inger og butikken, som de stammer fra.

I dag har jeg fri, og det har jeg glædet mig rigtig meget til.
Bortset fra en afhentning af sønnen, opfyldning af hundemad og en tur på posthuset, så bli´r der ikke lavet meget i dag. Men i morgen, så snurrer symaskinen igen :-)

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

hej..
dine ting er simpelhen så flotte...
jeg følger ivrigt din blog, får god inspiration.... (bor i sabro)..
dine sommerfugle broderier, er meget flotte.. jeg ved godt at de er gamle og ikke noget du har lavet.. men men har du nogle tips til hvor man kan finde lignende motiver.. jeg er selv ivrig med broderi nålen, og kommer i Pelses butik.. vh louise

Hanne ... sagde ...

Hej Louise Først mange tak - og kik du endelig løs:-)
Sommerfuglene stammer fra en kalender fra Håndarbejdets Fremme en gang i 90´erne og jeg tror faktisk Pelse har den stående, så spørg hende næste gang du komme forbi. Ellers er den også til at finde på biblioteket.

Anonym sagde ...

tak tak...
jeg må fluks ha den...
de er så flotte.....
louise

lis sagde ...

Fantastiske puder med træer, absolut 'welt-klasse'

Eva sagde ...

Det var godt, at du havde en god weekend, når du nu havde kørt så langt med dine fine ting.

Og så var en fridag vist lige på sin plads.

Anne sagde ...

Jeg tog ikke turen sydover, Fru Tulipan, synes ligesom at der var udfordringer nok i livet uden den køretur i det vilde hvide vejr.

Men jeg regner med, at der er te på kanden hjemme i Harlev, når jeg kommer forbi efter akrylerne.

Giver selvfølgelig besked god tid i forvejen.

Dejligt at du havde et par gode dage nede på det smukke Trapholt...

Hanne ... sagde ...

.. og jeg har stadig 2 træer tilbage, Lis.

Lige præcis, Eva og den er belvet nydt til fulde.

God beslutning Anne og du kan tro der er te på kanden, bare giv et praj. jeg glæder mig :-)