lørdag den 31. december 2011

Lakridskonfekt-opgøret

Per elsker Lagemans lakridskonfekt og kan ikke fordrage Bassetts. Vi er ude i noget småreligiøst, men såden er det og det har jeg lært at respektere.

Stor var hans vrede, da det i efteråret gik op for ham, at Lagerman - uden at fortælle det - havde lavet om på lakridskonfekten, så den nu var noget Bassett-lignende misk-mask.
Farverne var forkerte, smagen var alt, alt for sød og i det hele taget var det hele bare forkert.


Albert og jeg kunne se at Per led, og vi foreslog, at han fluks "meldte" Lagerman til P3 og fik sat en kampagne i gang, som den der i sin tid reddede Kung-Fu-isen. 
Det blev det ikke til, men der blev oprettet en facebook-gruppe, hvor ligesindede kunne lufte deres utilfredshed.
Og DET gjorde de, faktisk så meget at det kom i tv2-nyhederne!

Noget måtte vi gøre for at få ham i julehumør, så jeg forærede ham Pelses Lakrids-konfekt-broderi i julegave med lovning om, at jeg ville brodere det i løbet af januar.

Juledag gik jeg i gang og Pers første kommentar var:"Hvad er det der oppe i øverste højre hjørne"
Jeg stirrer uforstående på ham og sagde, at det da var den der lakrids-gele-en med krymmel på, hvor til han svarede:" Ja, men de er ikke røde Lagerman, det er de kun i Bassets!"

Ja, jeg siger ikke mere, men broderer lystigt videre og om ikke andet, så vil Per for evigt være mindet om den jul, hvor Lagerman svigtede de danske lakridskonfekt-elskere.

8 kommentarer:

Eva sagde ...

Det er store dramaer, der udspilles rundt omkring. Godt at han kan trøstes med lidt broderi (og dét feder ikke).

mette b sagde ...

Hihi, det er vigtigt at kæmpe for sin sag!
Broderiet er skønt og jeg er sikker på at det - trods alt - vil være et godt minde om den bedste lakridskonfekt.
Rigtig glædeligt nytår!
mette b

unikarina sagde ...

Tak for grinet - jeg må sige at det er en sand kender du bor sammen med. Og jeg fik lært lidt om at lakridskonfekt ikke bare er lakridskonfekt. Det er lige før at jeg er nødt til at tage over i byen og få købt en af hver slags. bare lige for at teste...
Godt nytår til både dig, Per og Alfred

Hanne ... sagde ...

DET er det, Eva - og han glæder sig til sin nye pude.

Det bli´r lige nemlig en mindepude, metteb og i lige måde.

Hvis du vidste, hvor mange kilo Lagermans Lakridskonfekt han plejer at få i julegave, unikarina og i år ønskede han sig det slet ikke!
Du skal nok lede efter en lokalbrugs eller lille købmand, hvis du vil lave en smagstest, for i alle supermarkederne er det nu kun den nye og forkerte udgave du kan få af "den rigtige" ;-)
Og også i lige måde til dig.

SOLSAUM sagde ...

For ei tøff pute!! Håpar den kan gje litt trøst!

Godt Nytt År!

Solklem

Hanne ... sagde ...

Per msiler, når han ser broderiet, Solsaum, så jeg tror det hjælper ;-)

Mette sagde ...

Ja, jeg forstår godt Per. Lakridskonfekt er ikke bare lakridskonfekt - og nu er den bestemt ikke som den, jeg holdt af som barn og fik hver juleaften! God weekend.

Hanne ... sagde ...

Åhg, hvor godt at høre fra dig Mette - og jeg vil straks fortælle Per at han har en lidelsesfælle i dig :-)