onsdag den 29. juli 2009

Kald mig bare kopist...



.. men Annes skønne cardigan smitter altså. Skønne farver, skønt reste-projekt og perfekt som fjernsynsstrik, kan man ønske sig mere spør´jeg bare ?

En strikkeprøve måtte der til, for at finde strikkefastheden og bestemme hvilken kantfarve der skulle bruges. Der er brugt Tvinni, Pulsen og det berømte mærke Ukendt og de fletter sig fint ind i hinanden trods lidt forskel i løbelængden.

Valget falgt på den brune, som er en rest fra et af min mors plaid-projekter fra før web-shoppenes tid. Den gang man bestilte via brev og det tog en krig før tingene var fremme. Firmaet er for længst gået ind, men kvaliteten er skøn og minder temmelig meget om mit elskede Pulsen-garn, som heller ikke fåes mere.

Pulsen-lagerkassen, Tvinni-ditto og mors rester er hevet ned fra hylderne. Jeg er allerede 5 striber oppe, og det er gået, som jeg vidste det ville: Jeg har svært ved at lægge strikketøjet fra mig, for jeg skal liiige nå een stribe til. Godt jeg så har en bunke gode film hjemme fra biblioteket, så jeg kan slå 2 fluer med eet smæk.

tirsdag den 28. juli 2009

Vesten, kjolen og skjorten



Guldbrylluppet er vel overstået med både sang og taler og gensyn med familie og venner.

Guldgommen i ført sin Prins Henrik-vest ses her. Det er et stykke Kenzo-stof fra gemmerne, som pryder forsiden. Ryg og for er rivende koboltblå, som blomsterne på forstykket. Han kunne lide den og den blev set, kan I tro.



Det gjorde Katrine også, for hun var bedårende i den moster-syede kjole. Skoene gjorde sit til, at alle både moderen, mosterne og bedstemoderen i den grad måtte se op til hende.



Ryggen med sløjfen var perfekt og der var flere gæster som mente, at den kjole da måtte kunne bruges til lancier-turen på gymnasiet.
Syersken har nu en fornemmelse af, at hun må til symaskine igen, når den tid kommer.



Alberts orange skjorte klædte ham supergodt.
Habitten, han har på, er guldgommens skræddersyede bryllupshabit, som Albert fik forærende for nogle år siden. Den har hængt i skabet og ventet på, at han skulle kunne passe den - og det gør han så nu, på en prik. Vi fik en del grin ud af, at bedstefaderen som 25-årig stort set havde haft samme statur som en 16-årig!

Vi fik senere vristet ud af guldgommen, at han d. 25.7.59 vejede 60 kilo, hvorefter Albert sprang på vægten og vejede 60,8 kg . Ikke så sært, at den habit sad som støbt på ham :-)

torsdag den 23. juli 2009

Tak for nu, Helgenæs



Sommersalget 09 er slut og billedet af en våd damaskdug på et havebord, må siges at være, rent vejrmæssigt meget rammende.

Man kan ikke slå streger efter det danske sommervejr og det kan jeg faktisk rigtig godt lide, men jeg synes altså vi fik lige rigelig med regn i de forgangne uger. Heldigvis holdt det ikke alle de dejlig mennesker tilbage, som troligt kom forbi haven også i silende regn. Tusind tak skal I alle sammen have :-))

Lige nu sidder jeg og venter på, at min dejlig svoger kommer med en tungt lastet trailer med alle kasserne, bordene, stolen og 1000 andre småting.

Det er utroligt, hvor meget gear der skal til, for at bakse en lille sommer-have-shop op og hvert år når vi pakker det hele ned, husker jeg, hvorfor jeg ALDRIG bli´r kræmmmer !

tirsdag den 21. juli 2009

Håbet er lysegrønt



... og vejrudsigten ser ikke så tosset ud, så jeg tror sørme, at sagerne her kommer ud i fri luft i morgen.

Vi måtte have de bløde sager bredt ud inde i huset, da vi pakkede sammen i lørdags. Bulletinen siger, at alt er tørt og lækkert igen - pyh-ha - for våde puder det gider vi hverken se på eller sælge end sige købe !

Trampolinen øverst til venstre i billedet vil i morgen blive bestyret af Anton, som nu er vendt tilbage fra Italien og han er efter sigende fuldstændig klar til årets sidste Sommersalg.

...og så er der en kunde fra Sønderjylland, som i morgen kikker forbi for anden gang i år. Sejgt og tusind tak for din ihærdighed, Marianne :-)

mandag den 20. juli 2009

Maybe it´s because I´m a londoner..



... at jeg er så glad for denne teatowel-pude m. diverse London-seværdigheder.

Den blev lavet i al hast og de 2 øverste lag med House of Parliament og Westminster Abbey ligger og venter på en anden god ide.

Tjek lige moderen i bunden af puden med småbørn på slæb... sikke talje og sikke hæle!

- og hvis der er en læser eller to, som også har boet på det nu nedlagte Regent Palace Hotel på Picadilly Square, så kan man næsten se det midt i alle London-busserne. Suk, hvor skal vi nu bo, næste gang vi skal til London ?

søndag den 19. juli 2009

Færdig taske



Broderiet
er blevet vist tidligere, og jeg lovede den gang et billede af den færdige taske.

De broderede blomster fik selskab af nogle grønne ditto og så kom der en Tricia Guild-blå kant, som snakker godt med den blå der er brugt i blomsterne, på hele vejen rundt.

På sybordet ligger lige nu nogle klippede pc-tasker og Katrines kjole. Begge dele skulle gerne være klar til onsdagens sidste Sommersalg. Måske kan Katrine lokkes i sagen til lidt fotosession udendøre !

Please Vorherre, send tørvejr ind over Helgenæs på onsdag :-)))

lørdag den 18. juli 2009

... og der kom vand !



Først lå jeg hele natten og sov som en anden ræv, med det ene øje på klem, for når nu regnen kom, skulle jeg jo være klar til at hoppe i girafferne og storme ud og lette telttaget for adskillige liter.

Der kom ikke en dråbe.

Så blev det morgen, og selv om det var overskyet, var der intet der tydede på regn. Tøvende gik jeg i gang med at stille op, for hvis nu det alligevel gav sig til at regne, skulle der jo ikke være for meget som skulle reddes. På et tidspunkt besluttede jeg mig for at køre igennem, for regn blev det jo nok ikke til. HA!

Kl. 10 åbnede jeg lågen til haven og Voherre sin egen personlige vandhane og den lod han så løbe, noget ujævnt ganske vist, til kl.16. I perioder var det nærmest skybrud og jeg var SÅ glad for mit Lars Larsen-telt.

Den smule porcelæn jeg nåede at få stillet op i det fri blev vådt og det med maner. Inden dagen var omme var kopperne her næsten fyldte.....

Girafferne stod sin prøve, vi havde ikke mange kunder - forståeligt nok - og vi hyggede os ganske gevaldigt, men ihh hvor jeg håber på tørvejr på onsdag!