tirsdag den 19. august 2008

Æbleblær




Tjek enhver havebog med respekt for sig selv og der vil stå, at man ALDRIG skal investere i et Cox Orangetræ til en privathave. Det er sart, får alle sygdomme og giver kun bøvl og ballade.


Aber Nein.


Da jeg blev 40, forærede min veninde mig et Cox Orangetræ, som jeg så cyklede op - det var før jeg fik kørekort - og hentede i den nærliggende planteskole.


Det blev plantet med støttepæl og hele dynen, behørigt vandet und alles og der blev bedt, for det skulle jo være så sart og svært at have med at gøre.


HA, siger jeg bare.


Det har det så godt og bærer, så jeg af og til frygter for dets grene. Se bare, hvad der venter mig i løbet af efteråret. En GIGA-høst af det jeg kalder Prale-æbler og de er sunde, søde og røde på den helt rigtige Cox orange-agtige måde.
Derfor: Køb det træ, hvis æbler du kan lide og blæs på advarslerne, for det går ikke altid som præsten præker !
PS: Hvis du synes, der er AALT for mange æbler på det bette træ, er det fordi, der står et Ananasæbletræ lige bag ved Cox Orangen.

Ingen kommentarer: