fredag den 21. november 2008

Englepiger og belæring


Det gælder om at have et godt billed-lager, så vi har noget at tage af til næste års plakater. Så min søster arrangerer, finder locations og skyder løs så det fløjter om ørerne på resten af familien.

Englekoret her er alle med på Julemarkedet om en lille uge - det er sørme snart - og julekuglerne af de helt små stofrester ligeså.

Koret bliver suppleret af rigtige engle MED vinger, men de har lidt længere leveringstid, så de er ikke helt færdige endnu. Englekjolerne er - igen igen - lavet af Libertystof og ansigter og hår er broderet på, mens jeg ser Boyd eller lytter til P2

Og så er jeg blevet belært !

For den lille nisse med blenumsen har mange flere år på bagen end jeg var klar over. Pelse så ble-bukse-nissen i dag og rystede på hovedet over mit 80´er gæt, thi han er fra 50´erne. Hun hev straks dokumentation frem i form af broderikataloger fra før jeg var barn og ganske rigtigt, der sad nissen og blinkede til mig.

MÅSKE er den endog tegnet af navnkundige Christel, men det under søger vi nærmere og så snart der er afgørende nyt, vil det blive præsneteret her på kanalen. Stay tuned :-)

2 kommentarer:

Astrid sagde ...

Nej, hvor sjovt - jeg tænkte faktisk på den navnkundige Christel, som havde illustreret mine elskede Susy-bøger, da jeg så nissen, men jeg tænkte videre, at det måtte være et tilfælde, at den lignede stilen. :)

Hanne ... sagde ...

Åbenbart ikke Astrid og i dag fandt jeg et eksemplar mere af Christel-nissen, sammen med en pigenisse af samme slags.
Der er en ny pude på vej, kan jeg mærke :-)