lørdag den 8. november 2008

Troppetransporten har været her



Vores familie er spredt rundt i det østjyske med mine forældre i Vejle, mig og min familie i Harlev og min søster m. familie på Helgenæs. Så vi er svært tilfredse med den østjyske motorvej, især efter at stykkket fra Søften til Skødstrup er blevet indviet.

Vi har altid mange sager som skal fragtes fra den ene adresse til den anden og derfor har vi et familieudtryk som hedder Troppetransporten. Det dækker kort sagt over vores fælles flåde af Citröen Xantiaer, som kan rumme enorme mængder af gods og når alle Xantiaer er på samme adresse, så ligner det til forveksling en halvstor fragtmandscental.

I går lagde vi hus til familetræf, for Albert blev 15, så mine forældres Xantia ankom godt lastet med fødselsdagsgaver, diverse sylterier, 2 bog-rækker fra min fars hånd og ikke mindst 6 kludemåtter fra mors ditto.

Hun har altid totalt frie hænder, når hun væver kludemåtter, så det er som at få julegaver i utide, når de bliver klippet af væven. Denne gang har hun blandt andet været inspireret af mine Georginer, så det lilla tæppe hedder Hannes Georginer. Tæppet længst til venstre hedder i øvrigt Vinterhimmel og det længst til højre Efterårsskov.

Strimlerne er - som sædvanlig - genbrug, det ultimative genbrug vil jeg sige. Her er dels strimler, som er fraklip fra min tid på Toubro Ventetøj tilbage i 80´erne, dels strimler, som er rester fra det jeg går og syr nu. Så en og anden vil kunne genkende en skjorterest eller et retrostykke hist og her.

Tæpperne skal med på Julemarkedet og går det som det plejer, er de ude af butikken igen, inden jeg får set mig om !

4 kommentarer:

Mette sagde ...

Sådan ét gad jeg godt eje! Hvad er størrelsen, Hanne....!? De er så smukke.

Jette sagde ...

Dine frembringelser...og nu også familiens.. er altid spændende og interessante, ærgerligt, der er så langt... glæder mig altid til at læse med hos dig :)

Hanne sagde ...

Nums hvor ser julemarkedsinvitationen lækker og indbydende ud. Jeg er i Ridehuset den weekend,så jeg må nøjes med de smukke fotos:)

Hanne ... sagde ...

Mette, de måler 48x90, dog er Vinterhimmel ca 10 cm længere.

Ja Jette, selv om Danmark er lille, så kan der alligevel godt være langt imellem os.

Jeg er også selv tilfreds med plakaten djohanne. Håber på du får et godt salg i Ridehuset.