søndag den 8. november 2009

Fingervanter a la strømpegarn



Uha, jeg har meget strømpegarn liggende, noget kønnere end andet og selv om jeg holder det mest af familien med strømper, så bli´r der ved med at være lagervarer.

Forrige vinter manglede jeg nogle fingervanter, så jeg fiskede et bundt strømpegarn af den fede slags op og gik i gang. Resultatet blev jeg så tilfreds med, at de blev vinterens foretrukne, blandt andet fordi de er forskellige i stribeforløbet.

Næste par kommer på pindene til Forbrydelsen i aften, og jeg har igen fundet et bundt frem med lange farveforløb. Dem kan jeg generelt bedst lide, og så giver de lige netop den effekt, at vanterne/sokker kommer til at se festligt, forskellige ud.

4 kommentarer:

Gitte sagde ...

Super anvendelse til strømpegarn. De ser godt nok lækre ud - de vanter.

Unknown sagde ...

De er godt nok lækre ! Hvilken opskrift bruger du ? Jeg havde en opskrift fra den det gamle blad- Alt om håndarbejde, men den er pist væk ! Og mangle en opskrift på dit helt tynde.

Hanne ... sagde ...

Det er de også, Gitte jeg kan kun anbefale at få et par på pindene :-)

Jeg har brugt en opskrift fra Vibeke Linds bog om nordisk strik, Losarinas mor.Bogen er til at få fat på på bilioteket og opskriften er rigtig god.

Unknown sagde ...

1000 Tak :-)