fredag den 20. september 2013

Slaraffenland



Blommer står højt på min frugt-hitliste og for tiden slubrer jeg alle dem i mig, som jeg orker.

I haven har vi et enkelt blommetræ tilbage, men på Ingerslev har min yndlings-frugt-pusher et righoldigt udvalg af sorter.
Det har de også indenfor æbler og pærer og det har især lært mig, at pærer kan smage meget forskelligt, men det vender vi tilbage til.

Lige nu byder min blommer-skål på - fra venstre - Rød Reine Claude, Sveskeblomme, Hannes egen unavngivne, orange blomme, "abrikosblomme" som smager som honning og en lille rivesur Krege, som koges til verdens bedste blomme-marmelut, og som er uovertruffen at hælde på snaps!

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

den orange nr 3 fra venstre hedder Victoria...min farmor havde dem i sin have

Hanne ... sagde ...

Tak, anonym, så er min blomme ikke længere navnløs :-)