mandag den 21. juli 2008

En stramaj-gave


Når andre tænker på mig, inden de smider broderier i den stooore skralde-spand, så bli´r jeg glad.

Min mand kom for et par dage siden hjem med en stak stramaj-billeder fra en kollega, som havde været i gang med at rydde op.

Min jubel ville ingen ende tage, da jeg så, at Ebeltoft rådhus prydede det ene broderi. Jeg havde straks en pc-taske i tankerne, som jo helst skulle nå med på sidste sommersalgs-onsdag. Så ud af rammen med rådhuset og her er den så, tasken, klar til at indtage Helgenæs på onsdag og lur mig, om den ikke bli´ r solgt samme dag, for lokalpatrioter findes osse på Mols.

Sidste onsdag var en blandet fornøjelse. Vi stillede op med mere inde i teltet end gangen før, for vejrudsigten lovede byger, men syntes alligevel, at skyernes flugt tegnede så godt, at vi godt turde have bløde sager i haven også. Det gik fint .... men kl. ca. 16 så gik det galt. En skytømmer af de store åbnede for sluserne lige over Asgilhøjevej 59 og så løb vi stærkt for at redde så meget blødt som muligt fra vandmasserne. Vi nåede ikke at få alt i tørvejr, så da vi kørte mod Harlev onsdag aften, lå der pudebetræk, poser, smådyr og meget, meget mere spredt ud til tørre rundt om i hele huset.

Bortset fra det var det en dejlig dag, med gensyn med gamle kunder og møde med nye. Dejligt.

Symaskinerne snurrer, for på onsdag er sidste sommersalg for denne gang. Vejrudsigten ser fantastisk ud, så kom ud i sommerlandet og hils på, det kunne være så hyggeligt..

3 kommentarer:

Lea sagde ...

Jeg bliver så glad når jeg ser at tingene ikke bare går til spilde.
Det er nogle meget sjove og super flotte ting du frembringer.

Hanne ... sagde ...

Tak skal du have Lea. Jeg deler din glæde ved at tingene ender på en skuldr i stedet for i en skraldespand :-)

Anne sagde ...

Du laver så vidunderlige ting, Hanne, det får jeg alt for sjældent fortalt dig!!

Jeg har brug for din adresse, kunne du måske maile den til mig?

Ha' en dejlig weekend.
Kh Anne