onsdag den 18. marts 2009

Tak til ergoterapien


I 70´erne havde ethvert plejehjem med respekt for sig selv en stoftryk-afdeling i ergoptera-pien. Der blev trykt forklæder, dækkeservietter og mund-ditto og ikke mindst duge.

Der var en stor variation i både mønstre og farver og selvfølgelig også i udførelsen. Jeg har i min beskedne - tø-hø - samling blandt andet resterne af en meget lyslilla dug m. tryk i en meget mørk lilla MED mundserviette forstås..... til 12 personer! Den dug vinder ikke prisen for subtil farvesammensætning.

Men jeg har nogle terapi-duge, som jeg elsker.

Som denne her med det syregrønne tryk, der dækker hele dugen og som bare smider lys og glade dage ind i ethvert syprojekt. Det er en gammel bomuldsdug, som er blevet pyntet op, og sørme om ikke osse der ligger et monogram i fransk syning i det ene hjørne. Juble-juble-juble.

Så mange tak til alle de ergoterapeuter, som har sørget for, at der er blevet trykt masser af skønne duge, som jeg nu kan bruge løs af, når altså lige jeg finder dem først :-)

3 kommentarer:

Hanne sagde ...

Mums for en lækker dug.
Min bedstemor gik til "Klister" under aftenskolen dengang i 70-erne.
Jeg har stadig nogle af hendes godisser, nogen af dem er der klippet i, andre nænner jeg ikke rigtig at transformere til nyt:)

Karen Klarbæk sagde ...

Ja, juble juble....fedt hvad der blev gjort i de 70'ere.

Karen

Hanne ... sagde ...

"Klister", hvilket rammende udtryk, Hanne. Jeg har også nogle duge jeg næsten ikke nænner at klippe i.

- og hvor er det godt, at der stadig er nogle 70´er-rester at finde rundt omkring, Karen.