torsdag den 11. februar 2010

Et lille kup

qxl slog til igen, eller rettere jeg gjorde, så nu bor mønstrene til disse 2 broderier fra Haandarbejdets Fremme hos mig.

Vægstykket Tårne, med Københavns tårne broderet på rad og række og i de smukkeste blå farver har  længe stået på min ønskeliste. Det er et broderi med en skøn, nærmest natteagtig stemning og det ville passe perfekt på klappen af en pc-taske.

Nu er det jo kun mønsteret, jeg har fået fingre i, men mon ikke jeg kan få en af mine hjælpende brodeuse-ånder til at gå i gang med det?

Nyhavnsmotivet må lige vente lidt endnu, men det skal nok blive syet op.

5 kommentarer:

Margith sagde ...

Tårne ser rigtig flot ud, godt køb. Jeg har idag købt et ret fint grafisk broderi, Bjerringbro stod for skud :-)

Hanne ... sagde ...

Åh, det er godt med sådan en commando-raid en gang imellem, Margith, jeg regner med at Bjerringbro nu er tømt for gode sager :-)

lis sagde ...

Ved et enkelt blow-up af billedet, ser det ud som der kun er to farver i Københvans-tårne-mønstret, og kun gangske få stikkesting, så den får du da sikkert ikke problemer med at afsætte til en brodeuserne fra dit velrenommerede korps :-)

Hanne ... sagde ...

Du har et skarpt øje, Lis og fuldstændig ret, for Hjælpepige 2 har meldt sig under fanerne som Tårne-brodeuse :-)

Katrine sagde ...

Åh. er der mulighed for at købe en kopi?