tirsdag den 9. februar 2010

Luft under vingerne

På vej hjem i bilen hørte jeg i radioavisen - jeg lytter til noget så antikveret som P1 og dermed radioavisen - at SAS stadig har det skidt. De skal spare og skære ned og smide dødvægt overbord, og jeg skal komme efter dig for overhovedet at kunne overleve, men der var en gang...

... hvor SAS var top of the pops og deres logo var med til at give det rigtige globetrotter-look til et ellers ganske uprætentiøst stykke bomuldslærred.

Stoffet her oser langt væk af fjerne horisonter, brune læderkufferter, drengebøger af den rigtige slags, ØK-udstationeringer i Siam, rigtige mænd i skræddersyede, diskret-ternede jakkesæt, svundne tider, Miss Marple, Hercule Poirot og meget, meget mere. Måske er det derfor, jeg har så svært ved at sætte saksen i det.

I en kasse et sted har jeg en lille samling af den slags vævede mærker, man kunne købe overalt fra Himmelbjerget til Eiffeltårnet og som adskillige af os møjsommeligt syede på ærmerne af vores anorakker. Måske man skulle finde dem frem og lege lidt med dem ?

4 kommentarer:

Kirsten sagde ...

Det er lidt sjovt med sådanne stof mærker, har altid syntes de var lidt skægge. Især hvis man købte et mærke, der kunne relateres hen til et sted man havde været el.lign. Min yngste datters FDF skjorte er oversået med stofmærker, ikke kun den slags man tager når man er til møde aftenerne, men også mærker fra lejre, og sjove ture de har været på. Men helt så meget går vi nok ikke op i det, som indenfor den verden... eller i hvert fald, er de nok ikke så moderne mere...

Før i tiden fik vi da også bare lige et stof mærke på knæet, hvis man som barn var faldet og havde slået hul i stoffet.... det er der vist ikke ret mange børn der prøver, nu om dage... ;-)

KirstenK sagde ...

Dem har jeg også en del af, jeg købte dem på alle rejserne i mine unge dage...

Gitte sagde ...

Jeg kan godt forstå du tøver med at saxe i det stof - sikke et klenodie.

Hanne ... sagde ...

Tiderne ændrer sig, Kirsten.

Jeg kan huske nogle rygsække, som også var pyntet ganske godt op med den slags mærker, Kirsten K

Det er det dejligste stykke stof, men en dag ryger det,Gitte.