onsdag den 11. januar 2012

Flere fluer med et smæk



Sønnen er ret vild med Steen Steensen-Blicher, så jeg havde dårligt nået at vise ham broderiet, før han bestilte en Blicher-æble-kasse-puf .

Stoffet - og især farverne har han selv valgt, og han er top-glad for resultatet.
Moderen må rose ham for både farve- og kvalitetssans, for valget fald på nogle meget slidtsærke, uldne Kvadrat-stoffer, som nok skal kunne holde til det hårde kollegie-liv, når den tid kommer.

... og er det da ikke helt perfekt, at vandringsmanden Blicher nu pryder en kasse, som skal være hjem for store dele af Alberts omfangsrige kortsamling?

7 kommentarer:

Unknown sagde ...

Hvor er den skøn og godt valgte farver af sønnen.

Pia sagde ...

Jeg får helt lyst til at vise dig en taske som jeg syede for et par år siden. På forsiden har jeg netop påsyet det sammen broderi (det var et min mormor i sin tid havde syet).

Lydert sagde ...

Hvor må det være det skønt med en søn, der interesserer sig både for Blicher og broderi - god blanding, må jeg sige

lis sagde ...

Nu bliver vi da vist nødt til at finde et old-gammelt geodætisk kort over området mellem Herning og Viborg til jeres søn. ahn kan jo bruge det som bog-mærke i sin Blicher-samling :-) Vi venter så stadig på en æblekasse med Messi i stramaj hér i huset, så du siger bare til når han dukker op i en (yderst velassorteret) genbrugsbutik

Hanne ... sagde ...

Ja, ikke, Marianne SA.

Jeg tror Blicher har hængt i mange hjem, Pia og det lyder som om den taske er helt speciel for dig.

Han er bestemt en god blanding, Lydert og det glæder mig vældigt, når han kan lide det jeg laver til ham.

Du starter bare eftersøgningen Lis, og finder du det bli´r du helgenkåret :-)
Messi er stadig i restordre, men jeg har planer om at brodedere et Barca-logo. Mon ikke det kan bruges som nødløsning?

lis sagde ...

Klart JO TAK til et Barca-logo,så er det vist dig , 'min-moster-verdensmester-i-at-sy' der vil blive helgenkåret

Hanne ... sagde ...

Jeg er beæret over titlen, Lis . og Barca kommer på stramajnbunden inden længe.