fredag den 18. september 2009

Til køkkenskriveren



Jeg hader at brænde mig på fingrene, når jeg skal tage noget ud af ovnen, så grydelapperne er altid i nærheden, når jeg er i køkkenet.

- og her er et bud på efterårets fedeste grydelapper med svampe og æbler - kan det passe bedre eller hva´? Både svampe- og æblestof er ægte retro - ikke noget med fikse genoptryk her - og æblerne stammer fra en dug, mens svampene prydede et dejligt stykke stof, der aldrig havde været brugt.

I øvrigt er det pudsigt, som billeder kan snyde, for svampegrydelapperne virker mere langstrakte end æble-ditto, selv om de er nøjagtig ens. Måske "hjælper" det, at svampene strækker sig opad, mens æblerne ligger pænt i det ene hjørne ?

6 kommentarer:

lis sagde ...

Sikke nogle retro-seje grydelapper, - og så matcher de ovenikøbet sæsonen med både æbler og svampe. Jeg er helt enig i, at det er møg-træls at få brændt fingrene, men det skulle en god stor klud som denne jo nok kunne modvirke, -kommer de også på hjemmesiden?

Hanne ... sagde ...

Det kan du lige tro, de gør, Lis :-)

Hanne sagde ...

Sådan et sæt fine grydelapper mangler lige præcis i mit fine nyrengjorte sommerhuskøkken:)
Jeg har ævlestoffet i gyldne farver derhjemme i værkstedet. Jeg må hjem og gøre et sæt grydelapper ud af noget af det.

Hanne ... sagde ...

Det ævlestof må man kunne have fået i flere varianter, for jeg har set det i en rødlig udgave også, Hanne.

KirstenK sagde ...

Ja, grydelapper må der til...disse er nogen fine af slagsen...sjovt synsbedrag!!

Hanne ... sagde ...

Ja man skal ikke tro på alt man ser, KirstenK