torsdag den 27. maj 2010

Torsdags-fridag


Maj måned har været den travleste, jeg kan mindes, siden foråret ´93, hvor jeg tog min lærereksamen. Kalenderen har været pakket tæt med konfirmationer, 3x TT-salg, mundtlig eksamen, vagter ved skriftlig eksamen og min fødselsdag ikke at forglemme, men i dag er siden blank og hvor er det velkomment.

Mændene er taget afsted for længst, og jeg har været en tur i haven, hvor der heldigvis var et par æble-grene, som kunne bruges i min nye vase.

Min nabo på Trapholt, Helle, har lavet den og hendes koncept er intet mindre end vidunderligt. Med en osthøvl skærer hun tynde, lange strimler af porcelæns-ler, og ud af dem former hun de skønneste vaser. De ser så skrøbelige ud, men er bomstærke og de er så tynde at lyset skinner igennem dem, så man nærmest tror, at de er lavet af papir.

Herligheden står på den dug, som min mor vævede og forærede mig i fødselsdagsgave og den er selvfølgelig syregrøn.

Det bli´r en dejlig torsdag :-)

3 kommentarer:

Skribenten sagde ...

Sikke et smukt billede :)

Jeg har givet dig en award, kig ind på min blog og se.

Kh Henriette

Hanne ... sagde ...

Tak - til begge dele, Henriette. Jeg kikker indenfor :-)

Tina sagde ...

Jeg stod også og faldt helt i svime over de flotte vaser :)

Du har fået en blogger award ovre hos mig :) God dag!