torsdag den 9. juli 2009

En dug....



... kan blive til 4 puder, 1 taske og en pose, hvis man altså sætter saksen i og kombinenrer med lidt andet stof.

Danmarksdugen dukkede op på en hylde i tirsdags, og jeg gik direkte til klippebordet og en del af resultatet ses her. Tasken er endnu ikke syet og posen er allerede sendt til Helgenæs, men i morgen mødes de atter, for da kører puderne og jeg mm også derover.

Tidligere end ´41 kan dugen ikke være fra, for da indviede man det nye funtionalistiske Århus Rådhus og at dømme efter frakken på kvinden der står ude foran Tivoli, vil jeg sige, vi er i begyndelsen af 50´erne.

Min husbond, som i godt 20 år har haft sin daglige gang på Århus Rådhus, har nærkigget Århus-delen på dugen og man kan faktisk ane springvandet med Agnete og havmanden foran rådhuset.

Han fotograferer meget, min kære mand og blev for noget tid siden spurgt, om han ville låne sine billeder af Klintegaarden i Århus ud til en artikel i et amerikansk arkitekturtidsskrift. Artiklen skulle handle om Århus som Danmarks funktionalistiske hovedstad, og journalisten havde fundet hans flotte billeder af Klintegaarden på flickr.

I sidste uge kom magasinet så og det var en superflot artikel, med alle Pers billeder fra Klintegaarden og en tilsvarende mængde fra Århus Rådhus.

Ingen kommentarer: