onsdag den 29. juli 2009

Kald mig bare kopist...



.. men Annes skønne cardigan smitter altså. Skønne farver, skønt reste-projekt og perfekt som fjernsynsstrik, kan man ønske sig mere spør´jeg bare ?

En strikkeprøve måtte der til, for at finde strikkefastheden og bestemme hvilken kantfarve der skulle bruges. Der er brugt Tvinni, Pulsen og det berømte mærke Ukendt og de fletter sig fint ind i hinanden trods lidt forskel i løbelængden.

Valget falgt på den brune, som er en rest fra et af min mors plaid-projekter fra før web-shoppenes tid. Den gang man bestilte via brev og det tog en krig før tingene var fremme. Firmaet er for længst gået ind, men kvaliteten er skøn og minder temmelig meget om mit elskede Pulsen-garn, som heller ikke fåes mere.

Pulsen-lagerkassen, Tvinni-ditto og mors rester er hevet ned fra hylderne. Jeg er allerede 5 striber oppe, og det er gået, som jeg vidste det ville: Jeg har svært ved at lægge strikketøjet fra mig, for jeg skal liiige nå een stribe til. Godt jeg så har en bunke gode film hjemme fra biblioteket, så jeg kan slå 2 fluer med eet smæk.

3 kommentarer:

Unknown sagde ...

Det er smukke farver !

Anne D sagde ...

Jeg er også vild med Annes striber og jeg er også vild med dine. Nu er det vist bare selv at komme i gang med at strikke... jeg strikker bare så laaaangsomt.

Hanne ... sagde ...

Ja, Losarinas mor, men næsten alle farver bli´r smukke, når de får den rigtige nabo. Så er det jo lige det med at finde den nabo :-)

Striber, tern og prikker forelsker jeg mig evig og altid i, Anne D og bli´r lige så voldsomt inspireret af farvesammensætningen i dem.