fredag den 28. august 2009

Strikketøjs-glas



Torsdag kom min forældre til frokost medbringende skinnende hvide, nyrullede hørduge fra Marthas Hjemmerulleri. Det er en fornøjelse at få mine duge retur, når de har været en tur igennem mors kyndige hænder og koldrullen.

Far havde et Strikketøjsglas med, som vi må sige slår alle rekorder - rent størrelsesmæssigt. Mit eget 3 liters virker lidt klejnt ved siden af, og jeg har lovet far IKKE at komme med flere glas af den størrelse, for han har ikke mere træ, der er bredt nok til at blive til et låg! Jeg vil tro glasset rummer 10-12 liter, og der kan med lethed stå en cone af de halvstore i den. Hold op, hvor har det glas kunnet rumme mange syltede asier ;-)

Glasset er hentet på Genbrugspladsen i en kommune, hvor man GODT må klunse, og jeg er så heldig, at hjælpepige 2 bor lige ved siden af. Hun er flittig gæst i Butikken, som hun kalder det, og det er de dejligste ting, hun redder fra en urimelig og utimelig død i affaldscontaineren.

- og så hænger Kopi Cardi "fast" i 3 liters glasset ude til venstre. Inden længe er jeg så langt, at den skal klippes op ned foran...

5 kommentarer:

Lavendel sagde ...

Nej hvor smart, drejer han lågene??Er også den lykkelige ejer af en koldrulle

Hanne ... sagde ...

Jep, han drejer lågene, så de passer nøjagtigt til hvert glas, Lavendel - og en koldrulle er en fantastisk ting.

KirstenK sagde ...

Godt nok noget af et glas, der...

Hanne ... sagde ...

Jep Kirsten, end ikke min farmor havde et i den størrelse, og hun rådede over et stort udvalg af henkogningsglas, vil jeg sige :-)

Anonym sagde ...

Jeg vil høre om du vil oplyse hvilken genbrugsplads det er, så jeg kunne tage derud og høre om deres erfaring med klunseri. Her på vores lokale genbrugsplads havde vi engang et "containerskur" hvor folk kunne stille ting ind som kunne bruges igen, men personalet syntes det rodede for meget. Øv øv, for hvor er der meget godt der bliver smidt ud.
hilsen Mona