tirsdag den 17. august 2010

Piger og selvværd


Vores opdragelse kan vi ikke løbe fra og min summeres vist ganske godt op i dette billede anno 1965 af en ung dame med nederdel, seler, hærgede knæ, slidte træsko og en Caltex-strythjelm på hovedet!

Efter at have besøgt Pink Stinks er jeg SÅ tilfreds med, at jeg har haft et par forældre, som lod mig være den jeg var, og ikke tvang mig i de lyserøde gevandter...bortset fra når der var afdansningsbal!

Grunden til dette noget atypiske indlæg er den ligestillingsdebat som foregår ovre hos Julia.  Mit indspark er, at det hele kan koges ned til at handle om selvværd og opdragelse, og at vi alle er nødt til at tage fat netop der, hvis vi vil have noget ændret.

2 kommentarer:

Margith sagde ...

Jeg må sige du var forud for din tid med cykelhjelm, eller måske dine forældre.

Hanne ... sagde ...

Njaeh, Margith, den var af plastik, og af den slags man fik gratis, når ens far tankede benzin hos Caltex.