lørdag den 7. august 2010

Bredt, blødt og festligt ...


... det er lige mig, når det drejer sig om fodtøj.

Ikke noget med høje hæle jeg vælter ned af, tynde, hårde såler jeg får ondt alverdens steder af eller kedelige sko, som helst ikke vil lægges  mærke til. Det kræver sin kvinde at finde de brede, bløde og festlige, men jeg har et heldigvis en pæn flok af slagsen, og efterhånden ved jeg godt hvor jeg skal lede, hvis der skal suppleres .

Den sølvgrå skønhed her er den nyeste i samlingen og der må man nok sige, at jeg overskred en grænse, for sølv, det har vi godt nok ikke gjort i før. Men der er masser af plads til platfoden og så vil den sko i den grad kunne kaste glans over første skoledag.

De sorte med perler på og tynde, bløde såler er fra Janet & Janet og det er guldbryllupskoen fra sidste år.  Jeg troede egentlig, at de var mest til parade, men de holder til dagligt brug - heldigvis - og det kan vi li´.



Her er hverdags-yndligssandalen fra mit allerstørste yndlingmærke i hele verden, nemlig Trippen. De laver de fedeste, mærkeligste, blødeste sko jeg har mødt. Totalt avantgarde og super-duper håndværk, med skind af blødeste og mest holdbare kvalitet og så kan man få sine elskede sko forsålede, for en Trippen-sko er lavet til at kunne holde resten af livet.

Hvis du kommer til Berlin, så snyd ikke dig selv for et besøg i en af deres butikker.


De grønne næst-yndlings fra Art, har set bedre dage, men de ryger ikke ud før de simpelthen er slidt fra hinanden.




... og hvis jeg skal have lidt mere sko på, så er det denne Trippen-model der ryger på fusserne - og nyd lige den frække gule sål !

4 kommentarer:

lis sagde ...

Halløj... hvor har du scoret den dejlige sølvsandal... Det er jo MIG der skal gå rundt i dem.....

Hanne ... sagde ...

I Ebeltoft såmænd, den butik på hjørnet at Jernbanegade og gågaden - og der var flere par da jeg forlod butikken :-)

et cetera sagde ...

Like every single one of them!
- og den der lilla neglelak har Liselotte talt om - og det forstår man jo godt nu :-D

Hanne ... sagde ...

Jamen den neglelak er blevet bemærket både hist og her, etcetera og den er SÅ dejlig :-)